"Nej, en sån där hippie-vegan.. Åh snälla, fräls mig ifrån ondo"

 
 
Hån efter hån efter hån, nej, jag är inte hippie. Jag är aktivist. Vi måste hindra oss själva innan naturen gör det åt oss, det måste hända något.
 
Har latheten tagit över våra sinnen? Vi vet att bilar bidrar till skada av naturen, likaså köttindustrin, kolkraftverk, osv. Ändå envisas vi med att fortsätta med detta. Ta cykeln till affären istället du som inte gör det, var medveten om vilka val du gör i vardagen och vad det bidrar till.
 
Sen kan jag tillägga att många använder hippie som ett skällsord till många veganer, fast definitionen av hippies är ju i princip att de är ett par jävligt sköna människor som också har fattat grejen. And I like that!

Det många gör är att håna veganer och deras världsbild som om att vi "svävar på moln". Men verkligheten är att vi ser det hemska i världen och vill sätta stopp för det. Jag känner medlidande och sorg för alla de djur som dödas varje dag runt om i världen utan att jag öga mot öga kan sätta stopp för det. Men jag kan i alla fall göra något. Jag är inte på något vis delaktig i den industrin och det är jag jävligt stolt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0