Till köttätarna där ute i världen

Jag får be om ursäkt för dålig uppdatering, har mycket för mig så här innan jul och det kan jag tro att ni också har. Jag ser inte julen på samma sätt som jag gjorde för några år sedan. Finns det något annat än frukt och nötter på ert julbord som är veganskt? Har svårt för att tänka mig det, för det fanns inte på min familjs julbord tidigare heller.
 
Men nu ger jag mig fan på att det ska finnas andra alternativ, paj med tångkaviar och en grym sallad blir huvudsaken på mitt julbord i år. Jag är inte så kräsen av mig bara det inte innehåller animaliska produkter äter jag allt och jag är den enda veganen så det får duga helt enkelt. Jag lägger mer krut på godiset om man säger så.
 
Läste ganska nyligen att wienernougat är vegansk, så det kommer finnas där också!
 
Sen vill jag att ni försöker föreställa er att i varje hus i hela sverige finns minst två döda grisar till jul. Och ja, många äter mer än en skinka och för att inte tala om allt annat kött där säkert fler än två har blandats och pressats ihop. Och självklart så äter inte alla familjer i hela sverige julbord och det finns många vegetarianer och veganer, men för att få en tydlig bild av hur många det är kan man gott och väl tänka så. För hur många i resten av världen dukar inte upp kött på sitt julbord?
 
God jul, till er alla (förtydligar: alla. Grisar, kor, hundar, människor, you name it) från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0