"Jag kan inte leva ett liv utan kött för att det är så gott"

 
Att vara vegan kan ses som skrämmande i dagens samhälle. Vi lever idag i en tid då några av oss har insett att något måste göras åt kött och mjölkindustrin, vi är tyvärr inte majoriteten.
Jag ska vara helt ärlig, det är jobbigt. Drömmen för mig vore att kunna gå i en affär och plocka varor utan att behöva läsa innehållsförteckningen, att kunna äta ute med mina icke-vegan vänner utan att begränsa matmöjligheterna för dom. Många tror dock att man som vegan äter morötter dag ut och dag in, men möjligheterna finns där. Alternativerna till de animaliska produkterna är många, men de flesta restauranger har inte förstått/utnyttjat det än. Jag kan baka en helt vegansk jordgubbstårta om jag skulle vilja det vilket många tappar hakan av att höra. Bland annat traditioner, billiga priser och dåliga vanor får detta att fortsätta, fuck traditioner.
 
Och de som säger att de inte kan bli veganer för att kött är så gott.. Tycker ni att det är ett värdigt argument? Ett djur förtjänar döden för att du tycker kött är gott, hör ni hur det låter? Eller du som säger att du inte kan leva utan korv. Guess what? Det kan du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0