"Veggie Pattyn innehåller ägg och mjölk. Att erbjuda en smörgås som alla kan äta, är inte aktuellt"

 
 
Jag var förut en sådan person som ofta tänkte varför inte någon gör något åt problem som uppstår, sen insåg jag att jag är någon. Jag som vegan tycker att det är drygt som fan att äta ute med köttätare för att jag begränsar deras val av restauranger. Samtidigt som jag inombords tänker saker i stil med in your face dumbass. Antingen kan man se sig själv som en börda som försvårar deras vardag, eller så kan man se sig själv som en ängel som rädda liv tack vare att man tvingar med sig sina vänner till veganvärlden för en timme eller två. Mat is the shit, när ingen kommer till skada. Hellre en sur min från en vän än ett dött djur på en tallrik.
 
Det jag egentligen vill säga är att du kan göra skillnad. Vi kan göra skillnad. Resten av kvällen tänker jag bomba restauranger men mail att fler alternativ för veganer vore trevligt! Gör det du också.
 
På bilden ser du veganska alternativ som finns i USA, Kananda och UK, vad jag vet. Läs mer här om varför det inte finns i Sverige. Än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0