Några av de klokaste människorna i mitt liv är köttätare

Veganism är ren fakta som alla kan ta del av bara de vill. Det kloka i det hela är att ta till sig av den, att våga ta steget och faktiskt inse hur förjävlig vår värld till viss del är och försöka göra något åt det. Det är för mig bland det vackraste man som människa kan göra. Träffar jag en vegan kan jag nästintill ställa mig på knä och buga för hen.
 
Men jag var en köttätare, jag har ätit kött och animaliska produkter i större delen av mitt liv och jag är uppväxt i ett litet samhälle där det inte fanns mycket annat än köttkonsumtion. De flesta av mina vänner, som jag älskar över allt annat, är fortfarande köttätare (ja, med betoning på fortfarande). De är bland de klokaste människorna jag känner, så därför är det helt ofattbart för mig att de inte är veganer. Att så otroligt omtänksamma människor faktiskt kan vara delaktiga i utnyttjande/misshandel/slakt/förnedring/diskriminering av andra arter.... Det kommer alltid vara en gåta för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0