Vet inte om det är gulligt eller bara genomkorkat

Nu har jag tänkt ta upp ämnet vegetarianer. Jag har själv varit vegetarian. Gick från köttätare till vegetarian, sen läste jag på lite och grävde djupare i ämnet vilket fick mig att inse att jag levde i en lögn.
Att vara vegetarian innebär att du är inne på rätt spår, du känner medkänsla för andra på denna planet, du vill inte göra någon skada och tycker ändå oftast att glass och mjölkprodukter känns oskyldigt och helt okej. Gör du inte det som vegetarian förstår jag inte varför du inte är vegan. Men tror att man oftast blir vegetarian för att man känner efter själv och har i sig att man inte vill skada djur i onödan. När man sen läser på och får faktan och sanningen rakt i ansiktet kan jag inte förstå hur man inte vill bli vegan.
 
Och jag bokstavligen hatar när jag råkar halka in på någon blogg och denne påstår sig hata djurplågeri, men sen dukar upp ett bord med halloumi, gräddsås och en stor bit kött eller kyckling på ett bord i samma inlägg. En sån där riktigt låtsashippie som önskar fred på jorden råkade denna blogg vara också. Fuck you korkade jävel kände jag då samtidigt som jag bara ville skratta. Snacka om att vilja framstå som något man inte är. Och sen gå och gulla med sin hund, då kände jag bara nej, ett hopplöst fall.
 
Vegetarianer har bättre tänk än köttätare, men jag ber er att stoppa er ignorans eller bara läsa på. Det är jättegulligt att ni vill att djur ska få leva fast ni bidrar till djurplågeri. Jättegulligt, verkligen. Kolla på denna filmen och ändra er livsstil är ni bussiga /bitterfitta.

RSS 2.0