Hur mycket krävs det för att ni ska bli nöjda?

 
Alla har åsikter. Vissa starkare än andra, men dom finns där. Sen finns det dom som lever på sina åsikter och bygger upp ett arbete kring dom. Politik. Senare blir politiken inte personlig och politiker går efter vissa mönster och snackar inom vissa ramar. Att vara en förbannad politiker för att man "inte har någon inkomst" eller att andra i samma bransch har högre inkomst än en själv är bara fånigt. Det är en klar bild av politiken idag enligt mig. Kasta skit på andra är i många fall bra mycket viktigare än att få sina åsikter och sitt parti att gå framåt.
 
I politiken är det så viktigt vad du gör, hur du hanterar dina pengar, vad du säger, ALLT bara på grund av att journalister och andra lätt kan ta reda på om du går emot dina egna åsikter som du står för, eller om du bara klantar dig rejält helt enkelt.
Hade jag varit politiker hade jag haft åsikter som jag verkligen står för, om jag står i media och säger en sak då finns det inte på kartan att jag gör en handling som talar emot mina åsikter. Det finns inte. Jag tror att problemet ligger i att det tillslut inte blir personligt. T.ex. Obama är en bra talare, men tror ni att han kommer på allt han ska säga själv? Det är något de kommer överens om bakom stängda dörrar och slutsatsen kan vara ett svar som Obama inte står för till 100%, det är därför jag inte tror på detta systemet. Om det hade funnits ett parti med endast en eller två medlemmar med konstant personliga åsikter och alltid raka, ärliga och spontana svar, då hade jag kunnat tänka om.
 
Det är för stort, för många egna individer för att kunna dela exakt samma åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0