Hästsnack / falsk marknadsföring / ignorans

Denna skandal om hästkött som har hittats i färdigmat går mig på nerverna. En gång på radion kunde jag stå ut med men det finns en gräns. Sen när stolpskott ringer in och kommer med korkade argument blir jag ännu mer frustrerad och har lust att ringa in själv. Men jag vet att hälften av befolkningen skulle ha brustit ut i skratt, vet ni varför? Jo, detta är vad jag tror;
 
Kommer man med detta snacket om varför det är okej att slakta och misshandla vissa djur och andra inte vet dom flesta inte hur dom ska svara, för det finns nämligen inget logiskt svar till det. Hundar är inte smartare än grisar. Katter känner inte mer smärta än kor, osv. Då är det lättare att skratta, håna och strunta i att starta en diskussion för man vet innerst inne att det inte kommer leda till något bra. Helt ärligt, jag tror inte att jag är bättre än hela sveriges befolkning, det är bara det att världen faktiskt är full av idioter och jag träffar på såna ofta.
 
Falsk marknadsföring är absolut inte okej. Hade dom skrivit hästkött på hade det varit en helt annan sak (fortfarande inte okej i mina ögon). Man ska stå för det man gör, företag som privatperson. Så när du står där vid köttdisken, tänk mer på vad du utsätter djuren för när du köper dessa varor. För jag vet att man som köttätare ser förbi fakta, det är jag helt säker på. Man vet att djuren har lidit och dött för dessa förpackningar men man väljer att inte tänka på det för bekvämlighetens skull. Är det värt det tycker du?
 
Närproducerade mejeriprodukter och kött kommer också på tal ofta. Vad i hela friden gör det mer okej? En ko en mil bort föds också upp för att utnyttjas och slaktas och du vet aldrig vad som händer bakom stängda dörrar (hade slakterier haft glasväggar hade alla varit veganer idag, värt att tänka på i fler sammanhang). Den närproducerade kon är säkert jätteglad för att du har valt just henne! Är det så du tänker? Hör du inte hur korkat det låter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0