En titel med rätt till att göra omänskliga handlingar

 
Försök se det framför er.. Uppror på gatan i en stad/huliganer på en fotbollsmatch, helvetet bryter lös och poliser finns på plats. Om någon av poliserna brukar våld mot en medmänniska, tycker vi då att det är fel? Våld är i mina ögon fel, det spelar ingen roll vilken titel du har eller hur lång utbildning. Det ger dig inte mer rätt.
Vi lär våra barn att inte slåss för det löser inga problem. Poliser kanske i många fall använder det som självförsvar, men jag tror också att det i många fall inte är så. Och ja.. Slår en polis tillbaka, då är det väl självklart att den andre slår tillbaka igen om det finns möjlighet. Våld löser ingenting.
 
Ska man vara lite djupare och gå ännu ett steg tillbaka kan vi skylla på regeringen. Det finns ju liksom en anledning till att folk protesterar, men ni som har läst min blogg sen tidigare vet att jag är emot hela det politiska systemet så jag känner att jag inte behöver förklara mig mer på denna punkt.
 
Det jag vill komma fram till är att vi har det inlärt att människor med en viss titel eller yrke har rätt till att göra fruktansvärda saker. Medans vi reagerar på när människor utan en viss titet gör samma sak. Ska det vara så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0