Förbannad på kött och mjölkindustrin

 
Denna morgon har jag funderat väldigt mycket på kött/mjölk industrin. En av de största miljöbovarna och får det inte ett slut så kommer jorden tillslut inte finnas längre, vissa är medvetna om detta men det jag blir förbannad över är att de som styr denna industri (ett fåtal personer).. De måste ju vara medvetna om detta och ändå fortsätter dem?! Är pengar och rikedom så jävla viktigt att man lika gärna kan förstöra jorden för sina kommande generationer? Eller har de hjärntvättat sig själva för att kunna fortsätta med denna industri med gott samvete? Jag ser framför mig en vit kränkt man som sitter i kostym i värsta jävla fotöljen med en cigarr i handen och repeterar "jag mättar faktiskt x antal magar varje dag världen över". De borde istället lägga fokus på det negativa de bidrar med, som är bra mycket mer än det positiva om det nu ens finns något positivt, och sedan låsa in sig i ett rum och stanna där för evigt. Jävla fucktards.
 
Måste tipsa om den väldigt avslöjande dokumentären Food, Inc. om ni inte har sett den. Man blir förbannad men kan också tänka mig att man blir inspirerad till veganismen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0