Valborg + många människor = en chans till att sprida info

Firade valborg igår som säkert de flesta gjorde och började prata om veganism med några killar. Och ja, jag tog upp det endast för att de snackade så mycket om kyckling, sås, osv. Men inget elakt här nej. De undrade såklart vad vegan var för något och jag sa "jag dricker inte mjölk, äter inte smör.. Ingenting som är animaliskt alltså inget djur och ingenting som kommer ifrån djuren. Jag äter bara växter." Och en blev sådär fundersam ni vet.. smekte hakan lite, kollade uppåt och mummlade mjölk.. Mjölk måste man ju dricka, det är ju nyttigt. Men där var fler medvetna om att mjölk är bra för skelett som växer, inte skelett som har växt klart för då kan man nämligen drabbas av benskörhet. Men jag förklarade då att jag inte dricker mjölk för att mjölk helt enkelt inte är till mig egentligen. Att man separerar mamman från sin kalv så att vi ska kunna mjölka henne och dricka upp kalvens mjölk. Men vad dricker då kalven..? Jo, något slags pulvermjölk som blandas med vatten vet jag att vissa ger dem. Men i många fall är det ingen mjölk alls. Fick inget motstånd alls av dessa grabbar. Det jag fick som svar var att det var en fin tanke.
 
Fin tanke.
 
Man kan ju ta det positivt eller negativt kan jag tycka. Jag väljer ändå positiv, förhoppningsvis har jag gett dem en liten funderare som de kommer grubbla över framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0