Fuck society

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva detta.. Sen jag blev vegan ser jag allt med andra ögon, hela världen/samhället har ett sinnessjuk system. Det är smutsig och kommer bli ännu värre om alla människor fortsätter med det dom gör och vad är det som driver människor? Jo, pengar. Och vad är pengar? Ett påhitt av människan. En jävla papperslapp. Vi har byggt upp något där status är det allra viktigaste, vi är brickor i ett spel. Vi är som barbiedockor som lever efter något som inte kommer ha någon som helst betydelse när vi dör. Det värsta är att det finns dom som sitter över oss andra, som har den där platsen, som är ansiktet utåt och "driver samhället framåt" och vi röstar fram det vi gillar mest för att vi helt enkelt ska. Jävla samhälle.
 
Vi får rösta, vilket är ett betydligt bättre alternativ än vad många andra länder har. Men hur vi än röstar så slutar det ändå med att beslut tas efter valet utan att vi har något att säga till om. Och ja, det handlar om tillit. Men hur ska man kunna lita på människor när det endast är baserat på deras åsikter och som man faktiskt heller aldrig ens har pratat med? Hela systemet är korrupt och jag tror på en samhälle utan politik. Jag är trött på lögner.
 
 
En tankeställare
Tänk om majoriteten av jordens befolkning skulle vara pedofiler, Det skulle innebära ett samhälle där det skulle vara det mest naturliga som finns och folk skulle bli äcklade av de som inte är pedofiler. De andra skulle till och med spärras in på grund av sin sexuella läggning.
 
Jag säger absolut inte att jag är för pedofiler, det är världens avskum och inte naturligt i mina ögon. Det var ett exempel. Det jag vill komma till är vad/vem är naturlig? När räknas man som naturlig? När har man en värdig plats inom den ramen liksom. Är det när man följer lagar? Har de som hittat på lagarna följt dom? Om inte, varför ska då vi göra det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0